Ruilaanvragen

Medewerkers kunnen standaard diensten met elkaar “ruilen”. Het “ruilen” van diensten is het aanbieden van jouw eigen dienst aan een collega(‘s) in jouw afdeling. Een ruil kan eenzijdig worden geaccepteerd en er hoeft dus niet altijd een gelijke dienst tegenover te staan, maar dit kan wel.

Bij in ingevoerde ruilaanvraag wordt er vanuit het systeem direct een e-mail bericht en push-bericht verstuurd naar de collega(‘s).

Een collega kan vervolgens deze dienst accepteren, wie het eerst komt, het eerst maalt. Wanneer de medewerkers onderling een ruil hebben gemaakt, moet u hiervoor nog toestemming geven voordat deze in het rooster wordt gezet .

Vanuit de berichtgeving krijgt u dan een bericht om de aanvraag goed te keuren.

Let op! De ruil is pas definitief wanneer de leidinggevende hiervoor goedkeuring heeft gegeven.

Ruil aanvragen
Vanuit de tabbladen “Rooster” of “Mijn rooster” in het dashboard kunt u een ruilaanvraag versturen. Hiervoor plaatst u uw muis op de dienst en klikt u op het vergrootglas. Vervolgens komt de dienst naar voren en kunt u links klikken op ‘Dienst ruil aanvragen’.

Vanuit de ruilaanvraag kan er één of meerdere collega’s worden uitgenodigd om de dienst over te nemen. Er is ook een veld om een beschrijving of verzoek toe te voegen bij de aanvraag.

Wanneer er een dienst is aangeboden kunt u deze herkennen aan de twee pijlen.

Mijn openstaande ruilaanvragen
Hier staat een overzicht van ruilverzoeken die u heeft ingediend. U kunt via de naam rechtsboven en “Mijn aanvraag” al uw aanvragen inzien, aanpassen en de status van de aanvraag bekijken.

                      

Binnengekomen ruilaanvragen
De binnengekomen ruilaanvragen vindt u ook in bovenstaand menu. Hier kunt u binnengekomen ruilaanvragen accepteren of afwijzen. In de mobiele app zijn de aanvragen en uitnodigingen te vinden onder “Mijn ruilverzoeken”.

Ruilaanvraag goedkeuren
Wanneer de medewerkers onderling een ruil hebben gemaakt, moet u hiervoor nog toestemming geven voor de ruil. Klik hiervoor op uw naam en kies voor ‘Aanvragen’. Wanneer er openstaande aanvragen zijn staat hierachter het aantal in het rood.

Wanneer de ruil is goedgekeurd door op het vinkje te klikken verplaatst deze dienst in het rooster naar de nieuwe eigenaar.

Related Articles